Στο τρίτο κεφάλαιο, της πρώτης ενότητας, του βιβλίου των Μαθηματικών της Α' Δημοτικού, με τίτλο "Σύγκριση και εκτίμηση ποσοτήτων", θα μάθουμε πως να συγκρίνουμε δυο πράγματα και να καταλαβαίνουμε πιο είναι μεγαλύτερο ή μικρότερο.

Στο μάθημα αυτό υπάρχουν τέσσερις ασκήσεις που πρέπει να ετοιμάσουμε:

Κεφ. 3 - Σύγκριση και εκτίμηση ποσοτήτων - Ενότητα 1 - από το https://idaskalos.blogspot.com
1. Παιχνίδι με τα καρεκλάκια και το ταμπουρίνο.
Βλέπουμε στη φωτογραφία τέσσερα παιδάκια και μόνο τρεις καρέκλες. Η δασκάλα τους λέει να παίξουν ένα παιχνίδι, όπου τα παιδιά πρέπει να γυρνάνε γύρω από τις καρέκλες, κι όταν αυτή χτυπήσει το ταμπουρίνο, θα πρέπει να καθίσουν γρήγορα.
Επειδή όμως τα παιδιά είναι περισσότερα από τις καρέκλες, κάποιο δεν θα μπορέσει να καθίσει.

Κεφ. 3 - Σύγκριση και εκτίμηση ποσοτήτων - Ενότητα 1 - από το https://idaskalos.blogspot.com
Πόσες φορές χτύπησε η δασκάλα το ταμπουρίνο;
Έπειτα η δασκάλα τούς λέει να παίξουν ένα άλλο παιχνίδι, όπου τα παιδιά θα πρέπει να κάτσουν στις καρέκλες τους.
Όταν η δασκάλα χτυπήσει το ταμπουρίνο, τα παιδιά θα πρέπει να σηκώσουν τα χέρια τους και να της δείξουν με τα δάχτυλα, πόσες φορές το χτύπησε.

Το πρώτο παιδί δείχνει 4 δάχτυλα, το δεύτερο 2, το τρίτο 1 και το τέταρτο 3.

Κεφ. 3 - Σύγκριση και εκτίμηση ποσοτήτων - Ενότητα 1 - από το https://idaskalos.blogspot.com
2. Βλέπω πόσα μπαλόνια πετούν στον αέρα και ποιος αριθμός βρίσκεται από κάτω.

Κεφ. 3 - Σύγκριση και εκτίμηση ποσοτήτων - Ενότητα 1 - από το https://idaskalos.blogspot.com
3. Οι ποδοσφαιριστές είναι τόσοι όσες και οι μπάλες;
Οι φανέλες είναι τόσες όσοι και οι ποδοσφαιριστές;
Όχι, οι ποδοσφαιριστές δεν είναι τόσοι όσες οι μπάλες, είναι λιγότεροι.
Ναι, οι φανέλες είναι τόσες, όσοι και οι ποδοσφαιριστές.

Κεφ. 3 - Σύγκριση και εκτίμηση ποσοτήτων - Ενότητα 1 - από το https://idaskalos.blogspot.com
4. Φτάνουν τα κόκαλα για να φάνε όλα τα σκυλάκια; Είναι περισσότερα; Είναι λιγότερα;
Ναι, τα κόκαλα φτάνουν για να φάνε όλα τα σκυλάκια, μάλιστα περισσεύει και ένα.

Κεφ. 3 -Σύγκριση και εκτίμηση ποσοτήτων - Τετράδιο Εργασιών (Βιβλίο)


Στο Τετράδιο Εργασιών υπάρχουν επτά ασκήσεις σχετικές με το μάθημά μας:
Κεφ. 3 - Σύγκριση και εκτίμηση ποσοτήτων - Ενότητα 1 - από το https://idaskalos.blogspot.com
1. Παρατηρώ σε κάθε εικόνα πόσα είναι τα δάχτυλα.
Διαγράφω από κάθε εικόνα τα αντικείμενα που περισσεύουν.
Στο αριστερό χεράκι είναι 2 τα δάχτυλα, οπότε από κάτω πρέπει να διαγράψω 1 οδοντόκρεμα, 0 ποτήρια και 1 οδοντόβουρτσα.
Στο μεσαίο χεράκι είναι 3 τα δάχτυλα, οπότε από κάτω πρέπει να διαγράψω 2 οδοντόκρεμες, 1 ποτήρι και 1 οδοντόβουρτσα.
Στο αριστερό χεράκι είναι 4 τα δάχτυλα, οπότε από κάτω πρέπει να διαγράψω 2 οδοντόκρεμες, 2 ποτήρια και 2 οδοντόβουρτσες.

Κεφ. 3 - Σύγκριση και εκτίμηση ποσοτήτων - Ενότητα 1 - από το https://idaskalos.blogspot.com
2. Συνδέω με μια γραμμή τις συλλογές που έχουν ίσο αριθμό αντικειμένων.
Συνδέουμε τις 2 ξύστρες με τα 2 μολύβια, τις 3 ξύστρες με τα 3 μολύβια, τις 4 ξύστρες με τα 4μολύβια και τις 5 ξύστρες με τα 5 μολύβια.

Κεφ. 3 - Σύγκριση και εκτίμηση ποσοτήτων - Ενότητα 1 - από το https://idaskalos.blogspot.com
3. Λέω πόσες είναι οι κουκκίδες.
Το πρώτο ζάρι, οι κουκκίδα είναι 1.
Στο δεύτερο ζάρι, οι κουκκίδες είναι 2.
Στο τρίτο ζάρι οι κουκκίδες είναι 3.
Στο τέταρτο ζάρι οι κουκκίδες είναι 4.
Στο πέμπτο ζάρι οι κουκκίδες είναι 5.

Κεφ. 3 - Σύγκριση και εκτίμηση ποσοτήτων - Ενότητα 1 - από το https://idaskalos.blogspot.com
4. Προφορική αρίθμηση.
Ξεκινάμε να μετράμε από το ένα, μέχρι το δέκα.

Κεφ. 3 - Σύγκριση και εκτίμηση ποσοτήτων - Ενότητα 1 - από το https://idaskalos.blogspot.com
5. Σχεδιάζω τόσες γραμμές όσα είναι τα αυτοκινητάκια.
Σχεδιάζουμε κάτω από τα αυτοκινητάκια, τόσες γραμμές, όσα αυτοκίνητα είναι.

Κεφ. 3 - Σύγκριση και εκτίμηση ποσοτήτων - Ενότητα 1 - από το https://idaskalos.blogspot.com
6. Ζωγραφίζω ένα κυκλάκι περισσότερο - Ζωγραφίζω ένα κυκλάκι λιγότερο.
Εκεί που είναι 3 κυκλάκια ζωγραφίζουμε 4.
Από κάτω που είναι 4 κυκλάκια ζωγραφίζουμε 5.

Δεξιά που είναι 3 κυκλάκια ζωγραφίζουμε 2.
Από κάτω που είναι 4 κυκλάκια ζωγραφίζουμε 3.

Κεφ. 3 - Σύγκριση και εκτίμηση ποσοτήτων - Ενότητα 1 - από το https://idaskalos.blogspot.com
7. Παρατηρώ την εικόνα και συνεχίζω με τον ίδιο τρόπο.
Εδώ βλέπουμε ότι τα ζάρια αρχίζουν από το 1, μετά το 2, μετά το 3 και μετά το 4. Έπειτα συνεχίζει, επαναλαμβάνοντας τους αριθμούς πάλι από την αρχή. Στο κενό λοιπόν πρέπει να αρχίσουμε κι εμείς πάλι από την αρχή, από το 1 ως το 4 και έπειτα να τα γράψουμε ακόμη μία φορά.

Τέλος μας ζητάει να αριθμήσουμε προφορικά ως το 10, ξεκινώντας από το 1, μετά από το 2, το 3, μέχρι να φτάσουμε στο 10.