Στο έκτο μάθημα, του δέκατου κεφαλαίου, του βιβλίου της ιστορίας της Γ' Δημοτικού, με τίτλο "Η τέχνη των Μυκηναίων", θα μάθουμε για τα έργα που ζωγράφιζαν, τη θεματολογία τους, τα αγγεία που έφτιαχναν, τα όπλα, τα μεταλλικά αντικείμενα, τα γλυπτά και τα αγάλματα.
Στο μάθημα αυτό υπάρχουν δυο ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσουμε:
1. Συζητάμε στην τάξη την άποψη ότι πολλά στοιχεία της τέχνης τους τα πήραν οι Μυκηναίοι από τους Μινωίτες.
Όταν άρχισε να αναπτύσσεται ο Μυκηναϊκός πολιτισμός, ο Μινωικός ήταν ήδη σε άνθιση και οι Μινωίτες είχαν γίνει σπουδαίοι έμποροι και κυρίαρχοι στη Μεσόγειο θάλασσα. Οι Μυκηναίοι, μιμούμενοι τους Μινωίτες, έγιναν κι εκείνοι έμποροι και θαλασσοπόροι. Έτσι, πολλά στοιχεία της τέχνης τους τα πήραν οι Μυκηναίοι από τους Μινωίτες.
2. Τι μπορεί να σημαίνει το γεγονός ότι στην Αίγυπτο βρέθηκαν πολλά μυκηναϊκά αγγεία;
Αυτό σημαίνει ότι οι Μυκηναίοι με τα καράβια τους, έφταναν μέχρι την Αίγυπτο, κάνοντας εμπόριο.
Στο Τετράδιο Εργασιών υπάρχουν έξι ερωτήσεις σχετικές με το μάθημά μας:
1. Οι Μυκηναίοι επεξεργάστηκαν πολλά υλικά με την τέχνη τους. Γράψε τι αντικείμενα έφτιαχναν με τα παρακάτω υλικά.
πέτρα ==> τείχη και γλυπτά
πηλός ==> αγγεία, πινακίδες και αγαλματάκια.
χρυσός ==> κοσμήματα και όπλα.
χαλκός ==> πανοπλίες και όπλα.
ελεφαντόδοντο ==> κοσμήματα
2. Από ποιες εικόνες του βιβλίου σου (σελ. 131-146) φαίνεται ότι οι Μυκηναίοι ήταν πολεμικός λαός;
Αυτό φαίνεται από τις εικόνες:
3. στη σελ. 132 που φαίνονται τα καράβια των Μυκηναίων που ξεκινούν για την Τροία,
4. στη σελ. 134 που φαίνονται ένας τοξότης και δύο άντρες πάνω σε άρμα,
1. στη σελ. 135 που φαίνονται τα τείχη γύρω από την ακρόπολη των Μυκηνών,
5. στη σελ. 137 που δείχνει το ίδιο με την προηγούμενη,
1. & 2. στη σελ. 138 που φαίνονται μια ασπίδα και ένα ξίφος,
3. & 4. στη σελ. 139 όπου φαίνονται ένας πολεμιστής με το κράνος του και δύο Μυκηναίοι πολεμιστές με το άρμα τους, που ξεκινούν για τη μάχη.
3. Παιχνίδι κινητικό. Μιμούμαστε τους αγγειοπλάστες.
Παριστάνουμε με κινήσεις πώς ανακάτευαν τον πηλό με το νερό, πώς τον έπλαθαν, πώς έφτιαχναν τα αγγεία, πώς τα ζωγράφιζαν, πώς τα έψηναν στον φούρνο.
4. Φτιάχνουμε με χρυσό χαρτόνι κοσμήματα σαν αυτά των Μυκηναίων και τα φοράμε.
5. Χρωματίζουμε την τοιχογραφία.
6. Οργανώνουμε μια επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών ή σ’ ένα μουσείο με έργα της μυκηναϊκής τέχνης.
Στο μάθημα αυτό υπάρχουν δυο ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσουμε:
1. Συζητάμε στην τάξη την άποψη ότι πολλά στοιχεία της τέχνης τους τα πήραν οι Μυκηναίοι από τους Μινωίτες.
Όταν άρχισε να αναπτύσσεται ο Μυκηναϊκός πολιτισμός, ο Μινωικός ήταν ήδη σε άνθιση και οι Μινωίτες είχαν γίνει σπουδαίοι έμποροι και κυρίαρχοι στη Μεσόγειο θάλασσα. Οι Μυκηναίοι, μιμούμενοι τους Μινωίτες, έγιναν κι εκείνοι έμποροι και θαλασσοπόροι. Έτσι, πολλά στοιχεία της τέχνης τους τα πήραν οι Μυκηναίοι από τους Μινωίτες.
2. Τι μπορεί να σημαίνει το γεγονός ότι στην Αίγυπτο βρέθηκαν πολλά μυκηναϊκά αγγεία;
Αυτό σημαίνει ότι οι Μυκηναίοι με τα καράβια τους, έφταναν μέχρι την Αίγυπτο, κάνοντας εμπόριο.
Η τέχνη των Μυκηναίων - Τετράδιο Εργασιών (Βιβλίο)
Στο Τετράδιο Εργασιών υπάρχουν έξι ερωτήσεις σχετικές με το μάθημά μας:
1. Οι Μυκηναίοι επεξεργάστηκαν πολλά υλικά με την τέχνη τους. Γράψε τι αντικείμενα έφτιαχναν με τα παρακάτω υλικά.
πέτρα ==> τείχη και γλυπτά
πηλός ==> αγγεία, πινακίδες και αγαλματάκια.
χρυσός ==> κοσμήματα και όπλα.
χαλκός ==> πανοπλίες και όπλα.
ελεφαντόδοντο ==> κοσμήματα
2. Από ποιες εικόνες του βιβλίου σου (σελ. 131-146) φαίνεται ότι οι Μυκηναίοι ήταν πολεμικός λαός;
Αυτό φαίνεται από τις εικόνες:
3. στη σελ. 132 που φαίνονται τα καράβια των Μυκηναίων που ξεκινούν για την Τροία,
4. στη σελ. 134 που φαίνονται ένας τοξότης και δύο άντρες πάνω σε άρμα,
1. στη σελ. 135 που φαίνονται τα τείχη γύρω από την ακρόπολη των Μυκηνών,
5. στη σελ. 137 που δείχνει το ίδιο με την προηγούμενη,
1. & 2. στη σελ. 138 που φαίνονται μια ασπίδα και ένα ξίφος,
3. & 4. στη σελ. 139 όπου φαίνονται ένας πολεμιστής με το κράνος του και δύο Μυκηναίοι πολεμιστές με το άρμα τους, που ξεκινούν για τη μάχη.
3. Παιχνίδι κινητικό. Μιμούμαστε τους αγγειοπλάστες.
Παριστάνουμε με κινήσεις πώς ανακάτευαν τον πηλό με το νερό, πώς τον έπλαθαν, πώς έφτιαχναν τα αγγεία, πώς τα ζωγράφιζαν, πώς τα έψηναν στον φούρνο.
4. Φτιάχνουμε με χρυσό χαρτόνι κοσμήματα σαν αυτά των Μυκηναίων και τα φοράμε.
5. Χρωματίζουμε την τοιχογραφία.
6. Οργανώνουμε μια επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών ή σ’ ένα μουσείο με έργα της μυκηναϊκής τέχνης.
0 Σχόλια