Στο τέταρτο μάθημα του βιβλίου της ιστορίας της Γ' Δημοτικού, με τίτλο "O Προμηθέας, η Πανδώρα, ο Δευκαλίωνας και η Πύρρα" θα μάθουμε την ιστορία του Προμηθέα της Πανδώρας, του Δευκαλίωνα και της Πύρρας.
Δείτε το βίντεο με την αφήγηση του μαθήματος ή προχωρήστε παρακάτω για να διαβάσετε τις λύσεις των ασκήσεων.
Στο μάθημα αυτό υπάρχουν τρεις ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσουμε:
1. Γιατί νομίζεις ότι το δώρο του Προμηθέα (η φωτιά) ήταν πολύ σημαντικό για τον άνθρωπο; Πού θα μπορούσε να το χρησιμοποιήσει;
Το δώρο του Προμηθέα ήταν πολύ σημαντικό, καθώς με αυτό έμαθε τους ανθρώπους να λιώνουν τα μέταλλα και να φτιάχνουν εργαλεία. Επίσης με την φωτιά μπορούσαν οι άνθρωποι να ζεσταίνονται όταν έκανε κρύο και να μαγειρεύουν.
2. Διαβάζω το κείμενο 4 και απαντώ. Από πού πήρε το όνομά της η Πανδώρα; Τι εντύπωση προκάλεσε σε θεούς και ανθρώπους;
Η Πανδώρα ονομάστηκε έτσι, επειδή έλαβε πολλά χαρίσματα και δώρα από τους θεούς. Όταν την είδανε οι θεοί και οι άνθρωποι, έμειναν έκθαμβοι από την ομορφιά της.
3. Δείχνω στον χάρτη το βουνό που άραξε η κιβωτός του Δευκαλίωνα.
Η κιβωτός σταμάτησε στην κορυφή του Παρνασσού.
O Προμηθέας, η Πανδώρα, ο Δευκαλίωνας και η Πύρρα - Τετράδιο Εργασιών (Βιβλίο)
Στο Τετράδιο Εργασιών υπάρχουν τρεις ερωτήσεις σχετικές με το μάθημά μας:
1. Διαβάζω το κείμενο 2 και απαντώ: α) Ποια είναι η συμφορά που περιμένει τον Προμηθέα και ποια τους ανθρώπους;
Ο Δίας που είχε θυμώσει πολύ, πήγε τον Προμηθέα σ’ ένα ψηλό βουνό, τον Καύκασο, και διέταξε να τον δέσουν πάνω σε έναν βράχο με χοντρές αλυσίδες που του είχε φτιάξει ο Ήφαιστος. Και κάθε μέρα έστελνε έναν αετό που του έτρωγε το συκώτι. Ενώ για τους ανθρώπους, ο Δίας έστειλε πολλές συμφορές με την Πανδώρα.
β) Ποια στοιχεία του χαρακτήρα του Προμηθέα τονίζει ο Δίας;
Ο Δίας τονίζει ότι ο Προμηθέας έχει κοφτερό μυαλό επειδή μπόρεσε να τους ξεγελάσει.
2. Ο κατακλυσμός που έστειλε ο Δίας σου θυμίζει κάτι ανάλογο στο μάθημα των Θρησκευτικών;
Μας θυμίζει τον κατακλυσμό και την κιβωτό του Νώε.
3. Το κουτί της Πανδώρας, ένα παιχνίδι στην τάξη
Φτιάχνουμε ένα κουτί και το στολίζουμε όμορφα, ώστε να κινεί στον καθένα την περιέργεια να το ανοίξει. Ύστερα συζητάμε μεταξύ μας για τα κακά – συμφορές που βασανίζουν τον σημερινό άνθρωπο. Διαλέγουμε δέκα συμφορές και προσπαθούμε να τις «ζωντανέψουμε», ζωγραφίζοντας ή δουλεύοντας με τη χαρτοκοπτική (κόβουμε χαρτόνι σε σχήμα πουλιού, κολλάμε μάτια και φτερά και γράφουμε επάνω το όνομα της συμφοράς). Βάζουμε όλες τις συμφορές μέσα στο κουτί. Δεν πρέπει να ξεχάσουμε την Ελπίδα. Κάθε παιδί διαλέγει μία από τις συμφορές και προτείνει μια ελπιδοφόρα λύση, που θα μας απαλλάξει απ’ αυτή.
2 Σχόλια
Η απαντηση στην ερωτηση 2 ειναι λαθος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ απάντηση που έχουμε δώσει σε αυτήν την άσκηση, στηρίζεται σε αυτά που αναφέρει το βιβλίο. Εσύ για ποιον λόγο πιστεύεις ότι είναι λάθος;
Διαγραφή